טחינה ורודה, או: ארוחה ישראלית בחמש דקות

עוד יגיעו ריקושטים של רעיונות מהטיול לדרום אמריקה בפוסטים הבאים, ברור.
אבל בינתיים, אני חייב להנות קצת מהדבר הנפלא הזה שנקרא "אוכל ישראלי".
אז בישלתי לחברים שלא ראיתי הרבה זמן…

החלק העיקרי במנה הזו הוא סוג של פטנט לא סודי במיוחד, אבל כזה שמצליח לספק הרבה אושר במעט זמן. מכיוון שאני גזלתי את הרעיון מהתוכנית הנפלאה של חיים כהן, אני מרגיש צורך לחלוק אותו הלאה.

[ואם כבר חיים כהן. לצערי, לא יצא לי לטעום את האוכל במסעדותיו, אבל… אין הרבה דברים שעושים לי יותר תיאבון, מאשר "שום פלפל ושמן זית", וספר הבישול שלו, "חיים כהן מבשל". כמעט תמיד בפשטות מופלאה, עם הרים של רגש, ומתוך אהבה גדולה לאוכל, מוריד את כובעי הוירטואלי בפניו.]

כל הרעיון הוא לחצות פיתה לרוחב (כלומר, לשני עיגולים), ולהדק שכבה דקה של בשר טחון (עדיף טלה, אבל גם בקר זה מעולה) לחלק העליון, עם קצת מלח גס ופלפל גרוס מעל. כל זה נכנס לתנור (/טוסטר) בחום די גבוה, ממש לכמה דקות, עד שהבשר נאפה, והפיתה הופכת להיות טיפה קריספית.
בזמן שהעסק בתנור, יש לנו חמש דקות, לחתוך פלחים של עגבניות, טבעות של פלפל חריף, בצל ירוק טרי, או כל ירק אחר שבא לכם. אה, ולהכין טחינה (חיים כהן ממליץ פה פשוט על טחינה גולמית ומים, ואני לא מתווכח איתו).
מוציאים מהתנור לצלחת, מזלפים טחינה בנדיבות מעל הבשר, ומניחים את הירקות מעל.
וזה, לדעתי, אוכל ישראלי פשוט, טעים, ומהנה ביותר, וארוחה שלמה שמוכנה בתוך כמה דקות.

אבל אני חייב לשחק קצת.
אז השתמשתי בפטנט הכיפי, שנקרא טחינה ורודה.
מבשלים סלק קלוף (האמונה מספרת שהוספת קצת מיץ לימון למי הבישול של הסלק מחזקת את הצבע שלו. עוד לא יצא לי לבדוק האם יש אמת בדבר). כשהוא רך לחלוטין, מכינים טחינה, וטוחנים לתוכה גם את הסלק (בערך מכמות שווה של טחינה גולמית וסלק). התוצאה, באופן די מפתיע, היא ורודה זוהרת (שזה ממש מגניב!), ואפילו טעימה (שזה גם ממש מגניב)!
חוץ מזה, חתכתי את הפיתה לריבוע (בשביל היופי), והכנתי גם טחינה ירוקה, עם המון פטרוזיליה וכוסברה, וסלט עם המון לימון ושמן זית, והוספתי חציל קלוי מעל הבשר, כדי להשלים את החגיגה.

וזה הכל, להיום.
איזה כיף לחזור לארץ.

3 תגובות

מתויק תחת ארוחה, בשר

3 תגובות ל-“טחינה ורודה, או: ארוחה ישראלית בחמש דקות

  1. באמת ברוך שובך…
    כמה השראה הבאת לי עכשיו , יופי של רעיונות.
    תודה
    חיה

  2. אורית

    אם שופכים לימון לתוך מים אדומים של סלק הם הופכים שקופים

להשאיר תגובה

