עוגת חומוס וטחינה (!)

זה אמיתי, זה המתכון הכי מוזר שניסיתי לאחרונה, זה משונה וטעים גם יחד, וזה ממש מהיר ופשוט להכנה.
וכן, המדובר בעוגת חומוס וטחינה.

hummus tchina cake

המתכון הזה של פיליס גלזר הפתיע אותי בפשטותו ובזמינות מרכיביו, והייתי חייב לנסות.
ולפחות בראש שלי זה היה מתבקש כל כך – איך אפשר להכין עוגת חומוס בלי טחינה מעל?!?

אז ככה:
השריתי ובישלתי חומוס עד לריכוך מוחלט וחיכיתי שיתקרר. טחנתי שתי כוסות למחית כמעט חלקה, שפכתי לקערה נפרדת ועירבבתי טוב עם ארבע ביצים גדולות, שלושת רבעי כוס סוכר, כפית אבקת אפיה, וקליפת לימון שגרדתי מלימון אחד וקצצתי הכי קטן שאפשר.
לתוך שתי אינגליש קייק מרופדות בנייר אפיה מלמטה, ולתנור מחומם מראש ל-180, בערך חצי שעה (כרגיל, עד שקיסם יוצא יבש וכו').
בינתיים הכנתי רוטב טחינה וסילאן. כלומר, ערבבתי טחינה עם מים עד שהיא חזרה לסמיכות המקורית שלה, והוספתי סילאן, על כל שתי כפות טחינה מעורבבת עם מים בערך כפית אחת של סילאן.
כשהעוגה יצאה מהתנור, חיכיתי שתתקרר, סטחתי מעל קצת מיץ לימון, ואת רוטב הטחינה.

רק לפני שפרסמתי את הפוסט, גיליתי שאבו שוקי כבר הספיק לתהות על קנקנה של העוגה.
אז זה באמת עובד, זה טעים גם אם משונה למדי, זה לימוני ומתוק, זה דחוס ואוורירי גם יחד,
וזה בעיקר,
מצחיק אותי מאוד.

5 תגובות

מתויק תחת מתוק

5 תגובות ל-“עוגת חומוס וטחינה (!)

  1. נעמה

    אתה תמיד משמח אותי 🙂

    • מרקוביץ'

      מאוד רציתי לכתוב:
      "איך אפשר להכין עוגת חומוס בלי טחינה מעל(מה)?!?"

      אבל התאפקתי.

  2. טחינה עוד מסתדר לי, חומוס עוד בעייתי לי…

להשאיר תגובה

