אפרסמון צלוי ופלפל שחור

בהמשך לפוסט הקודם, היום אחד בקטנה.
זאת הקצה של העונה של האפרסמונים, והתחשק לי.
אבל לאכזבתי, האפרסמונים של השנים האחרונות מרגישים הרבה יותר קשיחים ואגרסיביים מאלו שאני זוכר, אז ניסיתי לשדרג קצת.

persimmon

[פרוסות של אפרסמון צלויות על מחבת לוהטת עם קצת סוכר, ומעל פלפל שחור גרוס, קינמון, קצץ מיץ שנסחט מתפוז, ושמנת חמוצה]

ניסיתי (~מתנצל על איכות התמונה~) שילובים שנשמעים מוזרים אבל אמורים ללכת טוב ביחד (מה שנקרא pairing, ועוד קצת על זה באחד הפוסטים הבאים), והקירמול, יחד עם החריפות של הפלפל, הניחוח של הקינמון, והחמיצות של השמנת, בהחלט הבליטו החוצה רק טעמים מוצלחים.

זהו, קצר, הבטחתי.

3 תגובות

מתויק תחת צימודים, רעיונות

3 תגובות ל-“אפרסמון צלוי ופלפל שחור

  1. אני אוהב את איך שנראות המנות שלך ברצף הפוסטים האחרונים, ולא פחות את השילובים והרעיונות. עשית לי חשק לנסות.

  2. בהחלט עושה חשק לנסות וגם – אני מאוהבת בפרי הזה 🙂

  3. גולי

    אפרסמון במצב שבו אוכלים אותו בארץ מאוד קשה לעיכול.
    (ומאוד לא מומלץ לאנשים שנמצאים בסיכון לחסימות מעיים, כמו אחרי ניתוחי בטן למשל)
    הדרך הנכונה לאכול אפרסמון היא כשהוא ממש אבל ממש רך. במצב שבו רובנו כנראה היינו חושבים שמאוחר מידי לאכול אותו ומשליכים אותו אחר כבוד לקומפוסטר.
    אז רך רך רך ובלי הקליפה. אני אוהב להוציא את העוקץ ולסחוט אותו ישר לתוך הפה. הגרסא הטבעית שלי לשוקו בשקית 🙂
    אלא שאז הלך על המתכון שאני חייב לציין שנשמע נהדר…
    יכול להיות שהחימום של הפרי מקל על העיכול.. אני לא יודע. בכל מקרה, הייתי ממליץ לקלף את הפרי לפני החיתוך, זה כבר בעצמו, יכול להועיל.

כתיבת תגובה

