זה נמצא מתחת לבית שלך, וזה ירוק וטעים

השבוע התארחו אצלי חברים לארוחת ערב. בצהרי אותו יום חורף קריר ובהיר, בעודי מתלבט מה לבשל, יצאתי לרוץ, בכיוון מסלול הריצה הקבוע שלי, החלק הרמת-גני של פארק הירקון. ואני חושב על כך שזה מוזר, שחורף עכשיו והייתי מצפה לראות את החנויות והשווקים מוצפים בהרים של ראשד ותרד והמון עלים ירוקים שזאת העונה שלהם, ועל למה זה לא קורה. ובעודי חושב, צעדי הריצה שלי יוצאים מהעיר ונכנסים אל פארק הירקון עצמו, וגל עצום של שמחה שטף אותי – לעיני נגלו משטחים עצומים וירוקים של חובזה!

hubeza - field

הירוק הרענן הזה של השטחים הפתוחים בארצנו אחרי הגשמים הראשונים, טרי וזוהר, תמיד גורם לי לתחושה נפלאה. ומכיוון שיש אורחים בערב, חזרתי לשם קצת אחר כך, עם שקית לאסוף ומצלמה לצלם.

hubeza - field close

אז אין סיבה לפחד מחובזה. די קל לזהות את הצמח הנפוץ הזה, שנמצא עכשיו בהמון שטחים פתוחים (אפילו בתוך העיר!), ורק צריך לקטוף (מספריים ושקית), לשטוף ולייבש קצת, וזה הכל. בתכונותיו הוא מזכיר תרד, אז כל מה שמתחשק להכין עם תרד אפשר גם עם חובזה, רק שהטעם שלו קצת יותר אינטנסיבי.

ככה זה כבר נראה במטבח שלי, לפני הכניסה למחבת.
hubeza - board

דמותו של אייל שני מפציעה שוב ושוב בבלוג הזה, ואליו מצטרף שחר סגל, במאי פרסומות ביום ושותפו של אייל שני בלילה. שניהם מגישים פה סדרת סרטונים מהנים לצפייה, ובהם אייל שני מבשל ומלהג את צופיו עד כלות הנשימה, ושחר סגל, בציניות מצטלמת היטב, עסוק בלהוריד אותו לקרקע בכל פעם מחדש. (האמת היא שהדינמיקה הזו הייתה הרבה יותר חיננית בתוכנית המדהימה שהייתה לשניים בערוץ 8, ששמה כשם הבלוג הזה. ומי שמצליח לארגן לי עותק שלה, אני מבטיח לבשל לו ארוחה כיד המלך!)

מה שאני אוהב בסרטונים האלה, חוץ מזה שהם משעשעים אותי עד מאוד, הוא שבסוף כל פרק שב ועולה הפער הלא-נתפס בין כמות המלל הלא ברור שאייל שני מייצר, לבין כמה שהאוכל שלו נראה מגרה. אז המתכון המאוד פשוט הזה חיכה אצלי לרגע הנכון, וכשערמה גדולה של חובזה חיכתה אצלי במטבח, הוא הגיע.

hubeza - dish

אז מה יש לנו פה?
מחבת, אש גדולה, חובזה (שמצטמקת המון בבישול), קצת מים (כדי שהיא תאודה ולא תחרך), וכמה דקות עד שהיא מצטמקת. בסוף הבישול, חמאה (אייל שני אומר המון, אני הפחתתי), לצלחת, ופרמזן מעל. זה הכל.
(רצוי לנגב את הרוטב עם לחם טוב, ואם מתחשק, אפשר לשבור ביצה באמצע ולהכין "ביצה בקן" רק עם חלמית במקום לחם. אבל גם בצורתו הטבעית,)
זה טעים, קצת מפתיע, עושה כבוד לירק, וגם לאדמה שממנה הוא צמח.

וכמובן –
אין הרבה דברים משמחים יותר מאשר לבשל ירקות שהרגע קטפת.

5 תגובות

מתויק תחת תרבות

5 תגובות ל-“זה נמצא מתחת לבית שלך, וזה ירוק וטעים

  1. נפלא!!
    עשית לי חשק לצאת לקטוף. והמנה שלך נראית מליון דולר, כמו משהו שהייתי מצפה לקבל במסעדה נובורישית מפונפנת.

  2. עלמה

    זה נראה מעולה!

  3. מרקוביץ'

    שלוש דקות עבודה!

  4. FB

    היום ראיתי מישהו קוטף שם את זה, ותהיתי – איך אתם יודעים שזה לא רעיל? 🙂

    • מרקוביץ'

      במקרה הזה, החובזה כל כך נפוצה ושתלטנית, כך שדי קל לזהות –
      יש שם פשוט מרבדים שלמים שלה.

      אבל באופן כללי –
      אנחנו בישראל, ולא באמזונס, אז הסיכויים הם לטובתך 🙂

כתיבת תגובה

