אוכל שמח

[או, ארבע שמחות ועצובה אחת]

נעלמתי, אבל מבטיח, בקרוב אשוב.
אז בינתיים, אוכל (אסייתי) שמח, בשביל הקיץ שהגיע.

מנה ראשונה,
סלט פפאיה.

כרגע, המנה האהובה עליי בארץ, סלט פפאיה ירוקה של בית תאילנדי.
כבר כתבתי פה על המסעדה הזו, אבל אני חוזר לכתוב עליהם אחרי מספר מכובד של ביקורים שם, שכל אחד מספק לי אושר גדול.
כשכל הטעמים האסייתיים האלו מונחים בצלחת, ואני אחר כך מנסה לאט לאט לשחזר אצלי במטבח, ובסוף אצליח.
בינתיים, נותר לי רק להתענג על הסלט המופלא הזה, עם הרוטב המושלם (שאני לא מתבייש ותמיד שותה עד הסוף), ליים ורוטב דגים ומיץ עגבניות, גאונות.
רוצו לשם כשאתם יכולים.
(ומשקפי השמש, לכבוד הקיץ שכבר מגיע)

מנה שנייה,
אורז עם ביצת עין.

בהחלט המשך ישיר של המנה הקודמת, רק שהפעם זה אצלי במטבח.
וזה טעים ומפנק, וההכנה היא זריזה ביותר, גם כשאין כוח לבשל.
להכין אורז לוקח שתי דקות פלוס עשרים דק' המתנה.
להקפיץ אותו במחבת עם קצת שום וסויה ורוטב דגים (או כל קומבינתיה אסייתית אחרת שעושה לכם את זה), עוד שתי דקות.
להכין ביצת עין, עוד שתי דקות.
לאכול…

מנה עיקרית,
דג הפתעה.

נייר אפייה, מעליו ריבוע של נייר כסף.
נודלס שבושלו אך לא לגמרי. מעליהן, קצת שום כתוס, גינג'ר טרי קצוץ, וסויה.
ירקות קצוצים, גזר, בצל ירוק, עגבניות שרי.
פילה של לברק (או כל דג ים אחר).
ומעל לדג, שום וג'ינג'ר ואפשר גם נגיעה של דבש.
ומקפלים את הנייר ומהדקים, ומכניסים לתנור חם לרבע שעה.
ופותחים בשולחן כדי שיהיה 'ואו', ויוצאים המון אדים.
וכל המיץ של הדג והסויה נוזלים על הנודלס והופכים לרוטב נהדר,
ועוד איזה סקוויז של ליים מלמעלה, וקצת רצועות בצל ירוק ושומשום שחור, וכיף.

הפסקת מרמור:
התמונה (שצולמה אי שם בתל אביב) מסכמת מצויין את ההרגשה שלי לגבי הדבר-הזה-שכולם-מדברים-עליו, הקרקס ההזוי הזה שנקרא "מאסטר-שף-ילדים".
זה נראה לי כל כך רע, הורים ששולחים ילדים לתוכניות ריאלטי/שעשועונים בטלוויזיה, ועוד יותר רע כשמדובר בתוכניות של עשרות אחוזי רייטינג, עד שקצת קשה לי להסביר לאנשים בצורה אינטליגנטית למה אני לא מסוגל/רוצה לראות את זה.
(מצד שני, כשמשדרים אצלנו בפריים טיים תוכניות שעוקבות ייעוץ משפחתי לזוגות על סף גירושין, קשה לבוא בטענות.)

ואחרי המרמור,
קינוח,
סתם כי זה יפה ומתוק.

תותים,
פרלינים,
רוטב תותים,
רוטב שוקולד.

ולסיום, בקשה מכם:
לאחרונה, אני מרגיש קצת שקט בבלוגוספירה הקולינרית העברית.
איכשהו, אני מאמין שזה לא בגלל שפחות כותבים לאחרונה, אלא בגלל שיוצא לי פחות להיחשף לבלוגים חדשים.
אז יאללה, חוכמת ההמונים!
אשמח אם תגיבו פה עם לינקים לבלוגי אוכל חדשים וטובים בעברית, כדי שיהיה לי עוד קצת מה לקרוא.
תודה!

15 תגובות

מתויק תחת אסייתי, מתוק

15 תגובות ל-“אוכל שמח

  1. היי איתי,
    אהבנו מאוד את המתכונים ואת הביקורת. אין ספק שבית תאילנדי היא דבר מיוחד ששווה לפנות בשבילו ערב כדי להתייחד עם הטעמים המוקפדים שניתן למצוא בו.

    ואם אתה מחפש בלוגי אוכל חדשים, אנחנו שמחות להזמין אותך (ואת הקוראים) לעמוד הפייסבוק "איי לאב פוד":
    http://www.facebook.com/ilovefoodblogs
    בעמוד הזה אנחנו מציפות פוסטים ומתכונים מכל בלוגי האוכל הישראלים והוא מהווה במה מעניינת לכל מי שחובב את התחום.

    (ואת זה אנחנו כותבות כמנויות מרוצות של העמוד הזה, כן?:-))

    – ענבל ומיטל מאיי לאב פוד
    http://www.facebook.com/ilovefoodblogs

  2. oferyo

    הסלט של בית תאילדי בהחלט גאוני. יריב מלילי היה פעם בשום פלפל שמן זית המתכון שהוא נתן טיפה שונה:

    לסלט:
    פפאיה ירוקה (בוסר)
    שן שום גדולה
    פלפלים חריפים
    לוביה
    סוכר דקלים
    מיץ לימון
    בוטנים קלויים
    עגבנייה חתוכה גס

    כותשים בעלי ומכתש גדול שום ופלפל חריף. מוסיפים מעט מאוד לוביה וכותשים גם אותה. מוסיפים למכתש סרטי פפאיה וכותשים ומערבבים אתם יחד עם הרוטב.
    ממיסים סוכר דקלים במעט מאוד מים ומוסיפים למכתש. מוסיפים מיץ לימון. מוסיפים את העגבנייה וחופן בוטנים קלויים. לא מערבבים כדי לשמור על רעננות הבוטנים.

    • מרקוביץ'

      מעולה, אנסה בקרוב.
      למרות שעדיין אהיה מופתע אם כל הרוטב הוא מיץ לימון וסוכר דקלים…

      • oferyo

        כן זה באמת מוזר. בחלק אחר במתכון מוזכר רוטב צ'ילי מתוק אז אולי הם שכחו לרשום שזה גם בסלט. דרך אגב, איפה משיגים פפאיה ירוקה בוסר?

      • מרקוביץ'

        אני זוכר שראיתי כאלו במדרחוב בנוה שאנן, אבל אני לא בטוח.
        ובכל מקרה, אקח את מלאכת שחזור הסלט הזה כפרוייקט לאחד הפוסטים הקרובים.

      • oferyo

        אני אשמח.

  3. הדר

    דווקא יש לא מעט כתיבה, להירשם לפיד "אוכל 101" זה הכי נוח, כי זה מרכז את כולם.
    אני כמובן מזמינה אותך לבלוג שלי, אם כי הוא שקט לאחרונה מפאת פרוייקט גמר…

  4. מרקוביץ'

    היי הדר!
    אני דווקא מכיר ועוקב אחרי הבלוג שלך, הוא מקסים…

    • הדר

      מגניב!!!

      עוד חודש ככה העבודות שלי ישלחו למסגור ואני אהיה חופשייה לכתוב שוב, אם יהיה לי מזל אפילו קצת לפני 🙂

  5. הכנתי את דג ההפתעה אתמול בערב, יצא מצוין !

  6. דג ההפתעה נראה מצוין!

  7. אם זה לא מאוחר עדיין, אני אשמח אם תבדוק את הבלוג החדש שלי, "תרבות אכילה".

    http://tarbutachila.wordpress.com/

    זה בלוג חיפאי על תרבות ואוכל, עם מתכונים והמלצות על פאבים ומסעדות ובקרוב גם ביקורות וביקורים בחיי התרבות של חיפה!

  8. ובלי קשר, אחלה ארוחה 🙂 את המתכון עם האורז והביצה אני בטוח אנסה מחר או מחרתיים!

כתיבת תגובה

