גלידת אבוקדו

זכרונות ילדות הם עניין משונה.
כי יש לא מעט דברים, שבתור ילד נראים לך מובנים מאליהם, אבל יותר מאוחר בחיים, מתברר לך שזה ממש במקרה.

נניח, לדעת בגיל חמש מי היה דוד רמז, רק בגלל שגרת ברחוב שנקרא על שמו.
או להשתמש במילה הפולנית 'צוזאמן', כי סבתא הייתה אומרת את זה שוב ושוב.
או לאכול גלידת אבוקדו, ולא לחשוב שזה מוזר, כי אמא שלך הכינה את זה בקביעות.

ואז, אתה מתבגר, והמידע השולי והמקרי הזה כבר מושרש עמוק בתוכך.
וכשאתה מדבר עם מישהו, שגדל על זכרונות רנדומליים אחרים, לוקח לך כמה שניות להבין שכשאתה אומר 'צוזאמן', הוא לא חושב על 'ביחד', אלא פשוט לא מבין למה אתה מתכוון.
וכשאתה אומר לחברים שלך בעבודה, "כן, אמא שלי הייתה עושה מזה גלידה כשהייתי ילד", מסתכלים עלייך במבטים מוזרים, ולא מבינים איפה גדלת.

כן, גלידת אבוקדו, או כמו שאמא שלי הייתה קוראת לזה, קציפת אבוקדו.
ונסיון להכין את הקציפה הזאת בערך חמש עשרה שנה אחרי הפעם האחרונה שטעמתי אותה, גילה שהיא
באמת בטעם של אבוקדו. וגם בטעם של לימון ותפוז. והכי חשוב, שהיא עדיין טעימה לי.

המתכון ממש פשוט.
שני אבוקדו גדולים. גביע יוגורט. מיץ מלימון אחד. מיץ מתפוז אחד. חצי כוס סוכר. לטחון הכל בבלנדר. אם רוצים (לקבל מרקם יותר קרמי), אפשר להקציף שמנת אחת, ולקפל את שתי התערובות. מכניסים למקפיא, בתבנית גדולה אחת, או בכלים אישיים. מוציאים מהמקפיא חמש דקות לפני ההגשה.
אפשר להוסיף עוד סוכר. ואני צריך גם לעשות עוד נסיון עם פחות מיץ תפוזים, כדי שהטעם יהיה אפילו יותר אבוקדואי. אבל הוא טעים ככה.

הגשתי עם פלח לימון ושמן זית מסביב, כדי להוסיף עוד מימד לטעם.

אז בהמשך לפוסט הקודם על הסלק, גם הקינוח הזה בהחלט מפתיע, ופחות קונבנציונלי.
ואתם מוזמנים להגיש את הגלידה הזו לאנשים, ולבקש מהם לנחש מה הם אוכלים.
ההנאה של כולם מובטחת.

4 תגובות

מתויק תחת אישי, מתוק

4 תגובות ל-“גלידת אבוקדו

  1. וואווו…זה בהחלט משהו שצריך לנסות, אני תוהה אם לא כדאי להגיש את זה אפילו בין מנות דגים לבשר ולאו דווקא בסוף הארוחה.

  2. מקסים.
    לא יודע אם נתקלת אי פעם בקטע הזה (או בתוכנית הזו – חובה לחובבי התחום):

    אבל יש פה (ובקישורים לשאר התוכניות ביוטיוב) עוד שלל רעיונות מהסוג הזה.

    • איתי

      מממ, לא נתקלתי (בקטע או בתוכנית), אבל בהחלט מסקרן.
      אני חייב להודות, שכשאני אני פותח לינקים מהסוג הזה, אני מתמלא תסכול מכמות המידע העצומה שמסתובבת באינטרנט, ושלצערי אצליח לגמוע רק חלק קטן ממנה. אבל זה כבר נושא לדיון אחר לגמרי 🙂

  3. ענבר

    אני מכינה את המתכון שלך כמה שנים, פתאום הבנתי שמעולם לא השארתי כאן תגובה.
    אז תודה רבה עם מתכון נהדר שאני אוהבת מאוד עם סיפור מעניין. כל פעם שאני מספרת למישהו על גלידת אבוקדו הוא מתפלץ, אבל אני מסבירה ולפעמים גם מצליחה לשכנע לטעום, והרוב מודים שזה טעים.

כתיבת תגובה

